مجله سلامتی

ساخت وبلاگ
در این مطلب 11 ماده غذایی که می‌توانند بیش‌ترین سهم را در تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا داشته باشند، معرفی کرده‌ایم.
مواد غذایی مفید برای امیکرون

هرچند واکسیناسیون بهترین راه برای محافظت در برابر کرونا است، با این‌حال تمرکز بر یک رژیم غذایی خوب و مغذی می‌تواند درکنار واکسیناسیون سیستم ایمنی بدن را به‌خوبی تقویت کند تا در مقابله با ویروس بتواند عملکرد بهتری داشته باشد. همراه مجله دلتا باشید تا مواد غذایی مفید برای امیکرون را بشناسید.

مرکبات، ضد امیکرون

لیمو، پرتقال و نظایر آن‌ها از خانواده مرکبات، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C هستند که تاثیر خوبی را بر دستگاه ایمنی بدن به‌منظور مقابله در برابر امیکرون خواهند داشت.

مرکبات مفید برای امیکرون

انار

یکی از مواد غذایی مفید برای امیکرون، انار است. به دلیل آنتی‌اکسیدان بالا انار ازجمله میوه‌هایی است که سیستم ایمنی بدن را به‌خوبی تقویت می‌کند.

انار تقویت کننده بدن

میوه‌های قرمز، تقویت کننده

متخصصین توصیه می‌کنند میوه‌های قرمز، شامل انواع تمشک‌ها و شاتوت‌ها، که غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند را حتما در برنامه غذایی خود جای دهید.

میوه های قرمز مفید برای امیکرون

ادویه‌ها، مفید برای رفع امیکرون

ادویه‌جات و سبزی‌های خشکی نظیر زردچوبه، زیره، کاری، سیر، آویشن، ریحان، رزماری، پونه کوهی، زنجبیل یا حتی زعفران غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و در مقابله با امیکرون برای سیستم ایمنی بدن کمکی ارزشمند به شمار می‌روند.

ادویه جز مواد غذایی مفید

آجیل و دانه‌های روغنی

میوه‌های خشک نظیر توت گوجی، توت خرس، آلو و کشمش تاثیر خوبی بر تقویت ایمنی بدن دارند. دانه‌های روغنی نیز منبع خوبی برای تامین نیازهای بدن هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به بادام، گردو و فندق اشاره کرد.

مواد غذایی مفید

حبوبات

حبوبات منبع مغذی بسیار خوبی برای مصونیت بدن از ابتلا به ویروس‌ها هستند. ازجمله این مواد غذایی پرارزش می‌توان به لوبیا قرمز، عدس و نخود اشاره کرد.

ماهی‌های روغنی

عموما مصرف ماهی گزینه‌ای بسیار خوب برای تقویت ایمنی به شمار می‌رود. ماهی سالمون، ماهی تن، ساردین و ماهی خال‌خالی از این جمله هستند. علاوه بر این، ماهی‌های چرب نیز برای تقویت ایمنی عالی هستند.

اگر به خواص ماهی‌های چرب علاقمند هستید مطلب راز سلامتی و طول عمر مردم ژاپن را بخوانید را از دست ندهید.

ماهی های روغنی

چای سبز

چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان ضد سرطانی (EGCG) است. این ترکیب گیاهی از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. علاوه بر این مطالعات قبلا ثابت کرده‌اند که آنتی‌اکسیدان کاتچین‌ موجود در چای سبز خاصیت ضدالتهابی دارد.

اسفناج

متخصصان علم تغذیه سبزیجاتی همچون اسفناج را به دلیل محتوای ویتامین C آن‌ها برای مقابله با امیکرون توصیه می‌کنند.

کلم‌پیچ

کلم‌پیچ نیز سرشار از ویتامین C است و مصرف آن به تقویت بنیه دفاعی بدن بسیار کمک می‌کند.

کلم بروکلی

خانواده کلم‌ها به خاطر تاثیرات شگفت‌انگیزشان بر سلامتی شناخته می‌شوند. در میان کلم‌ها اما کلم بروکلی غنی از ویتامین C است که بدن را در برابر هجوم ویروس‌ها کمک می‌کند.

مفید برای امیکرون

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۵ علامت منحصر‌به‌فرد سویه امیکرون را بشناسید را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,مجله سلامتی دلتا,تغذیه و سلامتی,پزشکی و سلامتی, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 296 تاريخ : پنجشنبه 21 بهمن 1400 ساعت: 21:45

اغلب بیماری‌های روده به دلیل عادات غذایی اشتباهی که دارید ایجاد می‌شود پس برای سلامت روده‌ها این عادت‌های غلط را بدانید و ترک کنید.
عادات غذایی مضر در سلامت روده

بیماری‌های مختلفی برای روده وجود دارد که هر یک دارای علائم گوناگونی هستند. اگر چند ساعت بعد از غذا خوردن شکم‌درد، اسهال، خونریزی مقعد و حتی پس از چند روز کاهش ناگهانی وزن را تجربه کردید، دچار تب و عرق شبانه شدید، ممکن است که به‌نوعی بیماری روده مبتلا شده باشید. با مجله دلتا همراه باشید تا عادات غذایی مضر در سلامت روده را بشناسید.

سلامت روده

عادات غذایی مضر در سلامت روده

پنیر تازه

مصرف پنیر تازه، در بدن برخی از افراد باعث قولنج بسیار شدید و انسداد روده می‌شود. اگر پنیر تازه را با یک قاشق غذاخوری عسل یا ادویه‌جات گرم مصرف کنید، از اثرات مضر آن کاسته خواهد شد.

ترکیب برخی لبنیات

مصرف هم‌زمان ماست، شیر و پنیر برای دستگاه گوارش و روده مضر است.

پنیر تازه

مصرف هم‌زمان موارد زیر مضر است

  • باقلاپلو با ماهی
  • تربچه و ماست
  • پیاز با سیر
  • گردو، پسته و فندق
  • خربزه و عسل
  • تخم‌مرغ با موز
  • مصرف تخم‌مرغ و ماهی
  • ترکیب سرکه با تخم‌مرغ
  • میوه با ماست یا دوغ
  • مصرف انواع گوشت به‌صورت هم‌ز‌مان

ترکیبات غذایی سمی

نوشیدن‌آب به‌یک‌باره و یک‌نفس

ابن کار باعث شوک دستگاه گوارش و آسیب به روده خواهد شد، بنابراین باید آب را جرعه‌جرعه نوشید.

دمنوش بعد‌از غذای‌شور

هرگز نباید بعد‌از غذای‌شور از آب گرم یا هر نوع دمنوش دیگری استفاده کرد. همچنین مصرف آب سرد با میوه‌های تر نیز ممنوع است.

غذا‌خوردن در هنگام عصبانیت

نباید در هنگام عصبانیت و استرس، غذا خورد چراکه آنزیم‌های دستگاه گوارش ازجمله آنزیم‌های ترشح‌شده از پانکراس و غدد موجود در روده کوچک به‌خوبی ترشح نمی‌شوند و از طرف دیگر استرس و اضطراب باعث اسپاسم معده و روده خواهد شد.

مضر در سلامت روده

میوه‌ها با طبع سرد

مصرف هم‌زمان میوه‌هایی که طبع سرد دارند، در درازمدت باعث تضعیف دستگاه گوارش شده و اسپاسم‌های دردناک روده‌ای را ایجاد خواهد کرد.

توصیه‌هایی کوتاه ولی موثر برای سلامت روده

با رعایت نکات ذکر‌شده، هضم و جذب پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها آسان‌تر می‌شود و از آسیب جلوگیری خواهد‌کرد.

  •  برای سلامت روده بزرگ باید از غذاهای تخمیر شده مانند نان‌های دارای خمیر ترش، سرکه‌های طبیعی و لبنیات پروبیوتیک بیش از پیش مصرف کرد.
  • مصرف هل و بیشتر سبزیجات مانند: تره، برای روده بزرگ عالی هستند.
  • مصرف سرخ کردنی‌ها، نان‌های بدون سبوس و نوشیدنی‌های حاوی کافئین برای سلامت روده بزرگ مضر است.
  • همچنین مصرف یک قاشق چای‌خوری تخم بارهنگ در یک لیوان آب جوشانده قبل از غذا، باعث تنظیم ترشح آنزیم‌های دستگاه گوارش خواهد شد و به هضم، کمک به‌سزایی می‌کند.

عادات غذایی مضر

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب مصرف زیاد کدام سبزیجات خطرناک است را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,مجله سلامتی دلتا,تغذیه و سلامتی,پزشکی و سلامتی, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 273 تاريخ : پنجشنبه 21 بهمن 1400 ساعت: 21:41

کدام یک از عرقیات گیاهی برای کاهش قند خون مفید هستند؟ عرقیات گیاهی بسیار زیادی وجود دارند که هرکدام نقش مفیدی را در بدن، بر عهده خواهند داشت.
عرقیات پایین آورنده قند خون

ازجمله بیماری‌هایی که بسیاری از افراد را درگیر خود نموده است، بیماری دیابت است. این بیماری به سبب افزایش قند خون در بدن افراد پدید می‌آید. اما آیا می‌دانید که با استفاده از برخی نسخه‌های مفید گیاهی می‌توان اقدامات موثری برای کاهش قند خون انجام داد؟ همراه مجله دلتا باشید تا عرقیات پایین آورنده قند خون را بشناسید.

عرق زرشک

این عرق از طبع سرد و همچنین طعم ترشی برخوردار است. از این رو تاثیر بسزایی بر روی کاهش قند خون افراد خواهد داشت. با استفاده روزانه از این عرق، افراد دچار تشنگی شده و از این رو می‌توان شاهد کاهش قند خون در افراد دیابتی بود. همچنین تصفیه خون و درمان فشارخون بالا نیز از دیگر فواید بهره‌برداری از این عرق بی‌نظیر است.

برای کاهش قند خون از این عرق، باید به‌صورت روزانه دو فنجان (یک فنجان صبح و یک فنجان عصر) استفاده کرده و شاهد تاثیرات حیرت‌انگیز آن باشید.

عرق زرشک

عرق گشنیز از عرقیات پایین آورنده قند خون

یکی از مهم‌ترین سبزی‌های شناخته‌شده برای کاهش قند خون در بدن، سبزی گشنیز یا تخم گشنیز است. تحریک ترشح انسولین در بدن به‌وسیله این گیاه، به‌راحتی انجام می‌پذیرد. لذا عرق گشنیز می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی بر روی کاهش قند خون افراد مبتلابه دیابت، داشته باشد. همچنین این گیاه از طبع سرد و خشک برخوردار بوده و از این رو یک گیاه ادرارآور نیز شناخته‌شده است. همان‌طور که می‌دانید یکی از عوامل کاهش قند خون در بدن، افزایش ادرار است.

عرق گشنیز پایین آورنده قندخون

عرق باباآدم از عرقیات گیاهی برای کاهش قند خون

از دیگر گیاهان تاثیر‌گذار بر روی کاهش قند خون می‌توان به ریشه گیاه باباآدم اشاره نمود. این گیاه با برخورداری از اثرات ضد دیابتی، سبب افزایش سطح انسولین و درنتیجه کاهش قند خون در بدن افراد خواهد شد. عرق باباآدم علاوه بر کاهش قند خون در بدن، مزایای فوق‌العاده‌ای را نیز برای بدن به همراه خواهد داشت.

میزان مصرف این عرق برای کاهش قند خون در افراد دیابتی، به‌صورت روزانه، صبح و ناشتا است. همچنین در برخی از موارد نیز استفاده از این عرق به‌صورت ناشتا در صبح و عصر بسیار پیشنهادشده است. در صورتی‌که از این عرق به‌طور مداوم استفاده گردد، حتما شاهد کنترل دیابت و کاهش سطح قند خون در بدن خواهید بود.

گیاه بابا آدم

عرق برگ گردو از عرقیات گیاهی برای کاهش قند خون

یکی از بهترین و مهم‌ترین انواع عرقیات گیاهی برای کاهش قند خون، عرق برگ گردو است. این عرق با برخورداری از مزایایی مانند: افزایش انسولین در خون و همچنین کاهش غلظت هموگلوبین و فعالیت آنزیم‌های دخیل در گلوکونئوژنز سبب کاهش قند خون در بدن و همچنین کنترل سطح آن در بدن افراد دیابتی خواهد شد.

برای تاثیر گذاری مطلوب این عرق بر روی بدن، می‌توان دو سوم استکان قبل از صبحانه و همچنین قبل از شام استفاده نمود. این محصول علاوه بر تاثیر گذاری فوق‌العاده بر روی کاهش قند خون، مزایای بی‌نظیری را نیز برای بدن در بر خواهد داشت.

پایین آورنده قند خون

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب مصرف این ادویه بعد از غذا دیابت را از شما دور می‌کند را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,مجله سلامتی دلتا,تغذیه و سلامتی,پزشکی و سلامتی, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 263 تاريخ : پنجشنبه 21 بهمن 1400 ساعت: 21:38

شما می‌توانید با مواد خانگی اقدام به ساخت رژگونه‌های طبیعی با رنگ‌های مختلف کنید و پوست خود را از آسیب‌های احتمالی مواد آرایشی نجات دهید.
رژگونه طبیعی

استفاده از لوازم آرایش برای پوست مضر است، زیرا پوست را در معرض سموم قرار می‌دهد. شما می‌توانید از لوازم آرایش خانگی و طبیعی که هیچ‌گونه ماده شیمیایی ندارند، استفاده کنید. این بخش از مجله دلتا به ساخت رژگونه طبیعی در خانه اختصاص دارد.

آموزش ساخت رژگونه طبیعی در خانه

ساخت رژگونه طبیعی با پودر کاکائو

۱/۲ قاشق پودر مارانتا آروندیناسه، ۱/۲ قاشق پودر کاکائو طبیعی و ۱/۲ قاشق پودر هیبیسکوس را باهم مخلوط کنید. این رژگونه را روی دست خود امتحان کنید و برای اینکه رنگ دلخواه موردنظر شما را پیدا کند، می‌توانید هر مقدار از این مواد را طوری مخلوط نمایید تا ترکیب رنگ زیبایی به شما دهد.

اکنون که به رنگ موردنظر خود رسیدید، این پودر را در یک ظرف درب‌دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید تا مدت ماندگاری آن بیشتر شود. مطمئن باشید این رژگونه آسیبی به پوست شما نمی‌رساند.

رژگونه طبیعی

تهیه رژگونه خانگی و طبیعی مایع با پودر چغندر

برخی از خانم‌ها استفاده از رژگونه مایع را بیشتر از رژگونه‌های پودری می‌پسندند. برای این کار به موادی مانند پودر چغندر، پودر نشاسته ذرت، اسطوخودوس، کاسه برای مخلوط کردن مواد، قاشق اندازه‌گیری و محفظه‌ای برای نگهداری مواد نیاز دارید.

۱ قاشق چای‌خوری پودر نشاسته را در یک کاسه می‌ریزیم و نصف قاشق چای‌خوری پودر چغندر به آن اضافه می‌کنیم و باهم خوب مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست شود. سپس ۲ الی ۳ قطره اسطوخودوس را به مواد اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا چسبناک شود.

برای تست رژگونه خود با استفاده از یک قلم‌مو مقداری از این مواد را روی پوست دست خود تست کنید. اگر می‌خواهید رنگ رژگونه تیره یا روشن شود، مقدار پودر چغندر و پودر نشاسته را کم یا زیاد کنید تا رنگ دلخواه خود را بیابید.

رژگونه طبیعی

ساخت رژگونه کرمی

برای ساخت رژگونه طبیعی کرمی در منزل به هر نوع از رژگونه‌های خانگی که تهیه کرده‌اید مقداری کرم مرطوب‌کننده متناسب با پوست را اضافه کنید و طبق دلخواه خود تیره روشنی رنگ آن را تنظیم نمایید.

رژگونه طبیعی با استفاده از رنگ غذا

برای درست کردن یک رنگ گونه مقدار کمی آب، رنگ غذا و گلیسیرین را باهم مخلوط کنید تا به رنگ دلخواه خود برسید. سپس این مواد را در ظرفی ریخته و از آن استفاده کنید.

رژگونه اکلیلی و براق

اکنون که طرز تهیه رژگونه‌های طبیعی را آموختید می‌توانید به هر رژگونه خانگی پودر اکلیل یا پودر میکا اضافه کنید و از آن استفاده کنید تا گونه‌ها علاوه‌بر گرفتن رنگ زیبا، بدرخشد. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب ترفندهایی آسان برای خط چشم کشیدن را بخوانید.

رژگونه طبیعی

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب راهکارهایی شگفت‌انگیز برای رهایی از شکنندگی ناخن‌ها را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,مجله مد و زیبایی دلتا,نکات زیبایی,مراقبت از پوست, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 278 تاريخ : پنجشنبه 21 بهمن 1400 ساعت: 18:00

پوست و سلامتی آن یکی از موارد مهم برای افراد است و در این میان سوال بسیاری از افراد این است که چه بخوریم تا پوستی سفید داشته باشیم؟
سفید شدن پوست

افراد در تلاش هستند تا با شناخت مواد مختلف و خواص آن‌ها تشخیص دهند که کدام یک از مواد خوراکی به سفیدی پوست آن‌ها کمک می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا مواد خوراکی که به سفید شدن پوست صورت کمک می‌کنند را به شما معرفی می‌کنیم.

برای سفید شدن پوست صورت چه بخوریم؟

آب

یکی از مواد مورد نیاز بدن آّب است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. آب علاوه‌بر اینکه در شست‌وشوی صورت کاربرد دارد، با نوشیدن آن می‌توان به روشن شدن صورت کمک کرد. بر این اساس متخصصان توصیه می‌کنند روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف نماییم.

سفید شدن پوست

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یکی دیگر از موادی است که به سلامتی، درخشندگی و سفیدتر شدن پوست کمک شایانی می‌کند. این گیاه به نوعی یک مرطوب‌کننده طبیعی و مفید به‌شمار می‌رود که مصرف آن علاوه‌بر نرم و مرطوب شدن موجب شفافیت و سفیدی می‌گردد.

سفید شدن پوست با سیب

این میوه سرشار از ویتامین C بوده که از پیری جلوگیری کرده و در عین حال موجب حفظ درخشندگی آن می‌شود. مصرف روزانه ۱ عدد سیب به همه افراد توسط پزشکان همواره توصیه می‌شود.

ریشه چغندر

تاثیر آنتی‌اکسیدان‌ها بر رفع چین و چروک و شفاف‌تر شدن پوست بر کسی پوشیده نیست. آنتی‌اکسیدان‌ها در مواد غذایی بسیاری وجود دارند که از آن جمله می‌توان به ریشه چغندر اشاره کرد. اگر می‌خواهید پوستی شفاف و براق داشته باشید، این گیاه را آب‌پز کرده و میل نمایید زیرا ریشه چغندر با داشتن آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی از بروز چین و چروک جلوگیری کرده و در نهایت موجب سفیدی می‌شود.

سفید شدن پوست

سفید شدن پوست با هویج

این محصول با داشتن بتاکاروتن که در بدن با ساز و کار مخصوص خود به ویتامین A تبدیل می‌شود، باعث درخشان‌تر شدن صورت، از بین رفتن چین و چروک و سفیدی صورت می‌گردد. برای داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مطلب سلامت و شادابی پوست با ماسک هویج! را بخوانید.

اسفناج

اسفناج جز سبزی‌هایی است که دارای آنتی‌اکسیدان بوده و علاوه‌بر این، این سبزی با داشتن خاصیت ضدالتهابی با سرکوب سموم، به صورت شما شفافیت و درخشندگی خاصی می‌بخشد.

سفید شدن پوست

پیشنهاد مطالعه‌: همچنین می‌توانید مطلب مشابه جوانسازی معجزه‌آسای پوست با این خوراکی‌ها را مطالعه کنید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,مجله مد و زیبایی دلتا,نکات زیبایی,استایل, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 260 تاريخ : پنجشنبه 21 بهمن 1400 ساعت: 17:54

لیست لباس‌های مناسب برای هر فصل، از سالی به سال دیگر تغییر می‌کند، اگر هم کلیت آن‌ها تغییر نکند، حتما جزئیات آن دچار تغییر خواهد شد.
لباس های ضروری برای هر فصل

در این مطلب از مجله دلتا فهرستی از انواع لباس های ضروری برای هر فصل را در اختیار شما می‌گذاریم تا بتوانید با ذهن منظم‌تری دست به انتخاب و خرید لباس بزنید.

انواع لباس های ضروری برای هر فصل را بشناسید!

بهار

رویه لباس

هوای بهار گاهی سرد است و گاهی گرم، به همین دلیل هم نمی‌توانید سراغ لباس‌های سراسر گرم بروید و بهتر است لباس‌های خود را لایه‌بندی کنید. مثلا روزی که هوا خنک است یک مانتوی نخ پنبه خنک بپوشید، اما روی آن یک رویه لباس نسبتا گرم به تن کنید.

بارانی

داشتن یک بارانی مانع خیس شدن لباس‌ها زیر رگبار باران‌های بهاری می‌شود و به استایل شما هم زیبایی بیشتری می‌بخشد. سایر لباس‌های بهاره محدودیت خاصی ندارند. از بلوز آستین سه‌ربع نخی گرفته تا شلوار جین کاغذی می‌توانند در گروه لباس‌های بهاره قرار بگیرند.

لباس های ضروری برای هر فصل

لباس های ضروری برای فصل تابستان

دامن شلواری

بهترین شلوارها برای تابستان دامن شلواری‌های نازک یا شلوارهای گشاد و خنک هستند. از پوشیدن شلوارهای چسبان با پارچه‌های ضخیم جدا خودداری کنید. این شلوارها به‌راحتی باعث حساسیت‌های پوستی خواهند شد.

مانتو نخی

خرید مانتو آزاد نخی با رنگ روشن از دیگر مواردی است که می‌تواند تابستان داغ شما را خنک کند. مانتوهای نخی هوا را به‌راحتی از بین تار و پودها عبور می‌دهند و بدن را خنک نگه می‌دارند. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب مدل‌های مانتو مجلسی عید ۱۴۰۱ را بخوانید.

لباس های ضروری برای هر فصل

پاییز

تونیک بافت نازک

تونیک‌های آستین بلند با بافت نازک یکی از لباس های ضروری برای فصل پاییز هستند. این لباس‌ها به‌تنهایی شما را گرم نگه می‌دارند، اما باعث عرق کردن نمی‌شوند.

رویه گرم یا بارانی

داشتن یک بارانی ساده یا یک رویه بافت گرم از دیگر گزینه‌هایی است که خوب است استفاده از آن را مدنظر قرار دهید. هر وقت هوا سرد شد می‌توانید رویه را به بلوز بافت اضافه کنید و هر وقت گرم شد آن را دربیاورید.

لباس های ضروری برای فصل زمستان

نیم بوت

بهترین کفشی که به ساختن انواع استایل‌ها کمک می‌کند، نیم‌بوت است. نیم‌بوت هم برای استایل روزمره مناسب است و هم به کار استایل نیمه‌رسمی می‌آید. گرم است، لیز نمی‌خورد و امنیت شما را فراهم خواهد کرد.

پالتو یا کاپشن

همان تونیک‌های بافت نازک را که از فصل قبل خریده‌اید، در زمستان دم‌دست بگذارید، ولی به‌جای اینکه آن را با رویه یا بافت همراه کنید، به‌همراه کاپشن یا پالتو بپوشید.

شلوار ضخیم و گرم

استفاده از شلوار جین‌های تیره رنگ، شلوارهای مخمل کبریتی و شلوارهای پشمی و توکرکی برای مبارزه با سرمای زمستان ایده‌آل است. اگر شلوار شما چندان گرم نیست، می‌توانید از یک جوراب شلواری توکرکی نازک در زیر شلوار استفاده کنید.

لباس های ضروری برای هر فصل

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب جدیدترین مدل‌های شومیز زنانه شیک را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,مجله مد و زیبایی دلتا,نکات زیبایی,استایل, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 250 تاريخ : پنجشنبه 21 بهمن 1400 ساعت: 17:50

همه به‌دنبال ناخن‌های زیبا و محکم هستند. ناخن‌های ضعیف به‌راحتی می‌شکنند بنابراین برای داشتن ناخن‌های قوی باید از آن‌ها مراقبت کنیم.
شکنندگی ناخن

بسیاری از مردم نسبت به ناخن‌های خود بی‌اهمیت هستند، بنابراین شکنندگی ناخن یک مشکل رایج در میان مردم است. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم راه‌های درمان شکنندگی ناخن را به شما معرفی کنیم.

درمان نرمی و شکنندگی ناخن با طب سنتی

روغن نارگیل برای ناخن

روغن نارگیل یک تغذیه مناسب برای ناخن‌های ضعیف و شکننده است. چربی اشباع موجود در روغن نارگیل به‌عنوان یک مرطوب‌کننده عالی عمل می‌کند و همچنین از انواع عفونت‌های ناخن جلوگیری می‌کند.

روغن نارگیل را کمی گرم کنید و بر روی ناخن‌های خود بمالید و به مدت ۵ دقیقه ناخن‌‌ها را به آرامی ماساژ دهید. ماساژ روغن نارگیل بر روی ناخن‌ها باعث بهبود گردش خون می‌شود و رطوبت ناخن‌ها را حفظ می‌کند. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید.

شکنندگی ناخن

سرکه سیب تقویت‌کننده قوی برای شکنندگی ناخن

سرکه سیب یک درمان خوب دیگر برای ناخن‌های ضعیف و شکننده است. این محلول نه‌تنها حاوی مواد مغذی است که برای پیشگیری از شکنندگی ناخن مناسب هستند بلکه دارای اسید مالیک و اسید استیک است که به مبارزه با عفونت ناخن کمک می‌کند.

مقداری سرکه سیب را درون یک ظرف بریزید سپس ناخن‌های خود را به مدت چند دقیقه داخل آن قرار دهید. این درمان را ۱ بار در روز انجام دهید، خواهید دید که در عرض چند روز ناخن‌های شما بسیار قوی‌تر می‌شوند.

درمان شکستن ناخن با ویتامین E

یکی از دلایل اصلی ضعیف شدن ناخن‌ها مرطوب نبودن آن‌ها است. روغن ویتامین E درمان عالی برای حفظ رطوبت و هیدراته ناخن است.

یک کپسول ویتامین E را باز کنید و روغن آن را به مدت ۵ دقیقه بر روی ناخن خود به آرامی ماساژ دهید. اگر هر روز این کار را انجام دهید در عرض دو هفته از نتیجه آن بر روی ناخن‌های خود شگفت‌زده خواهید شد. شما همچنین می‌توانید کپسول ویتامین E را به صورت خوراکی مصرف کنید.

درمان شکنندگی ناخن با روغن درخت چای

روغن درخت چای می‌تواند با عفونت‌های قارچی ناخن مبارزه و در نتیجه از شکنندگی ناخن جلوگیری کند. آنتی سپتیک موجود در روغن درخت چای به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند.

یک قاشق چای‌خوری ویتامین E را با چند قطره روغن درخت چای مخلوط کنید سپس آن را به مدت چند دقیقه بر روی ناخن‌های خود ماساژ دهید و پس از ۳۰ دقیقه ناخن‌های خود را با آب گرم شست‌وشو دهید و در آخر با لوسیون مرطوب‌کننده ناخن‌های خود را مرطوب کنید. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب ترفندهایی آسان برای خط چشم کشیدن را بخوانید.

شکنندگی ناخن

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب سلامت و شادابی پوست با ماسک هویج! را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,مجله مد و زیبایی دلتا,نکات زیبایی,مراقبت از ناخن, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 307 تاريخ : چهارشنبه 20 بهمن 1400 ساعت: 21:01

وقتی می‌خوابید موها ساعت‌ها در وضعیت یکنواختی قرار می‌گیرند و آسیب‌های زیادی به مو وارد می‌شود. با روش‌های مراقبت از مو در شب سد راه این آسیب‌ها شوید.
مراقبت از مو در خواب

با انجام نکاتی که در این مطلب از مجله دلتا در رابطه با مراقبت از موها به شما پیشنهاد می‌کنیم، موهای مرتب‌تری خواهید داشت و نکات مراقبت از مو در خواب شب را رعایت خواهید کرد.

توصیه‌های مهم برای مراقبت از مو در خواب شب

نخوابیدن با موهای خیس

خوابیدن با موهای خیس یا تازه خشک‌شده در شب کار درستی نیست زیرا صبح که بیدار می‌شوید احتمال آسیب وجود دارد. موهای خود را قبل از خوابیدن خوب خشک کنید. همچنین اگر بتوانید اول صبح دوش بگیرید خیلی بهتر است.

مراقبت از مو در خواب

ماساژ پوست سر برای مراقبت از مو در خواب

ماساژ آرام پوست سر می‌تواند رشد مو را تحریک کند، زمانی‌که حمام می‌روید به آرامی پوست سر را ماساژ دهید.

پوشیدن روسری

برای محافظت از موها به تمام آنچه نیاز دارید یک روسری است تا از به‌هم ریختگی موها جلوگیری کنید.

مالیدن روغن نارگیل

برای اینکه موهای براقی داشته باشید هفته‌ای ۱ بار موها را از ریشه تا انتها با روغن نارگیل آغشته کرده و ببندید. صبح روز بعد ۲ یا ۳ بار موهای خود را بشویید تا تمام چربی آن شسته شود. اگر قبلا از روغن نارگیل استفاده نکرده‌اید، از نرمی و ابریشمی بودن موهای خود بسیار متعجب خواهید شد. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب ۵ نکته طلایی برای داشتن موهایی زیبا و براق را بخوانید.

مراقبت از مو در خواب

بافتن موها برای مراقبت از مو در خواب

یکی از روش‌های محبوب محافظت از مو بافتن آن‌ها است. فقط کافی است گره‌ها را خیلی سفت نکنید، زیرا می‌توانند ریشه‌های مو را بکشند و به آن آسیب برسانند. قبل از بافتن مقداری کرم به موها بمالید و اجازه دهید یک شب بماند.

استفاده از سرم مو

کنترل وزی مو برای همه افراد خسته‌کننده است اما برای به حداقل رساندن میزان وزی مو می‌توانید از سرم مو استفاده کنید.

استفاده از نرم‌کننده‌ها

اگر می‌خواهید موهای نرمی داشته باشید، نرم کننده‌ها را شب روی مو بمالید. این کار از شکنندگی و فرخوردگی مو هنگام بیدار شدن جلوگیری می‌کند.

شانه کردن مو برای مراقبت از مو در خواب

مهم نیست که چقدر خسته‌اید، یک قانون طلایی وجود دارد و این است که همیشه قبل از خواب موها را شانه کنید.

نخوابیدن روی بالشت کثیف

تمیزی روبالشتی تاثیرات بسیار جالبی روی مو می‌گذارد و همچنین بعضی از کارشناسان مدعی هستند که خوابیدن روی رو بالشتی‌های ابریشمی از شکنندگی مو جلوگیری می‌کند.

مالیدن روغن اسطوخودوس

این روغن بوی خوبی ندارد اما بافت مو را از فر خوردن، کثیفی و نامرتبی بازمی‌دارد. مقدار کمی قطرات روغن را روی مو بمالید تا وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید موهای زرق و برق‌دار ببینید.

بستن مو برای مراقبت از مو در خواب

قبل از خواب موها را جمع کنید و با کش بسته و به رختخواب بروید چون باعث می‌شود وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید موهای مرتب‌تری داشته باشید.

مراقبت از مو در خواب

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ساده‌ترین راه رنگ کردن موها در خانه را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,مجله مد و زیبایی دلتا,نکات زیبایی,مراقبت از مو, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 282 تاريخ : چهارشنبه 20 بهمن 1400 ساعت: 20:58

طراحی پیراهن و مدل‌های مختلف شومیز یکی از اصلی‌ترین روندهای مد است. به‌دلیل شباهت‌ها مردم اغلب مدل‌های مختلف را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند.
مدل های شومیز زنانه

در این قسمت از مجله دلتا جدیدترین مدل های شومیز زنانه و دخترانه را برای شما آماده کرده‌ایم. این مدل‌ها از میان تعداد زیادی شومیز انتخاب شده‌اند و سعی شده تا شیک‌ترین‌ها برای شما عزیزان انتخاب شود.

جدیدترین مدل های شومیز زنانه و دخترانه

شومیزهای زنانه برگرفته‌شده از پیراهن مردانه

این شومیزها در اول لیست طرح شومیزهای پرطرفدار قرار دارند. این مدل در عین سادگی، جذابیت و زیبایی خاصی دارد و برای تیپ‌های اسپرت بسیار مناسب است. همچنین در همه مکان‌ها و مراسم‌ها قابل استفاده هستند. این شومیزها با همه اکسسوری‌ها و انواع شلوار، دامن و غیره ست می‌شوند. به‌یاد داشته باشید این نوع از شومیز را با شلوار جین ست کنید.

مدل های شومیز زنانه

مدل های شومیز زنانه با آستین پف‌دار

شومیزهای با آستین پف‌دار این روزها بسیار پرطرفدار هستند. شومیز با آستین پف‌دار برای مجالس و انواع مهمانی قابل استفاده است و انتخاب خوبی برای خانم‌ها و به‌خصوص دختران است. این شومیز را می‌توانید با همه چیز ست کنید.

شومیز با طراحی کراواتی

یکی از مدل‌های پرطرفدار شومیز مدل کراواتی آن است. این شومیز به نحوی طراحی شده است که در جلوی آن دو بند هم‌رنگ لباس طراحی شده و شما می‌توانید به‌راحتی و با هر مدلی که می‌خواهید آن را ببندید و مدل‌های جدیدی به شومیز خود اضافه کنید. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید می‌توانید مطلب شیک‌ترین ترکیب‌های شلوار جین با پالتو را بخوانید.

مدل های شومیز زنانه حریر

مدل‌های شومیز حریر دارای جنس لطیفی هستند و برای فصل بهار و تابستان بسیار مناسب‌ هستند. در طراحی شومیزهای مجلسی اغلب از پارچه حریر استفاده می‌شود. امسال در اکثر فروشگاه‌های لباس زنانه یا شبکه‌های اجتماعی فروش لباس، انواع مدل‌های شومیز حریر مجلسی دیده می‌شود. ترکیب طراحی‌های زیبا، دوخت تمیز، لطافت پارچه حریر و رنگ‌های ملیح و گاه شاد آن‌ها باعث شده شومیزهای حریر مد شده و طرفداران زیادی داشته باشد.

مدل های شومیز زنانه

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب مدل‌های مانتو مجلسی عید ۱۴۰۱ را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,مجله مد و زیبایی دلتا,نکات زیبایی,استایل, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 232 تاريخ : چهارشنبه 20 بهمن 1400 ساعت: 20:53

پژوهشگران آلمانی معتقدند اضافه کردن لیمو به قهوه، خواص آن را دو برابر می‌کند.
خواص ترکیب قهوه با لیمو

برخی طرفداران قهوه به دنبال روش‌های جدید و حتی عجیب‌وغریب برای ایجاد طعم‌های مختلف قهوه هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به ترکیب قهوه و لیمو اشاره کرد که حاصل آن، نوشیدنی با طعم خاص است و به آب‌کردن چربی‌های بدن، تسکین سردرد و درمان اسهال کمک می‌کند. در ادامه مطلب قصد داریم به جنبه علمی این مسئله پرداخته و درباره خواص ترکیب قهوه با لیمو صحبت کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

خواص نوشیدنی قهوه

نوشیدنی قهوه با لیمو چیست؟

قهوه و لیمو دو ماده غذایی رایج و پر‌مصرف در سراسر دنیا هستند که در بسیاری از آشپزخانه‌ها یافت می‌شوند.

ماده اول ترکیب موردنظر ما قهوه است، نوشیدنی پر‌طرفداری که از دم کردن لوبیاهای برشته قهوه به دست می‌آید. همان‌طور که می‌دانید کافئین از ترکیبات اصلی موجود در قهوه است که سیستم عصبی مرکزی را تحریک کرده و سطح هوشیاری و خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد.

ماده دوم این نوشیدنی لیمو است. این میوه خوش‌طعم و عطر منبع عالی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود و ترکیبات گیاهی فراوانی در خود گنجانده که خواص زیادی برای سلامتی دارند.

بسیاری از خواص خارق‌العاده و اثبات‌شده قهوه و لیمو از محتوای بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن‌ها نشات گرفته است.

ترکیب لیموترش با قهوه

طرز تهیه نوشیدنی قهوه و لیمو

مواد لازم

  • یک فنجان قهوه سرد شده
  • ۲ تکه یخ کوچک
  • ۱/۴ فنجان آب لیمو‌ترش تازه
  • مقدار دل‌خواه پودر استویا یا شیرین‌کننده‌های دیگر

روش تهیه

به‌راحتی تمامی موارد را باهم مخلوط کرده و نوش‌جان‌ کنید.

نوشیدنی

فواید قهوه

  • کاهش رشد و نمو سلول‌های سرطانی به‌خصوص سرطان کبد، پروستات، آندومتر، سینه، دستگاه گوارش، روده بزرگ
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی
  • پیشگیری از افسردگی
  • پیشگیری از آلزایمر و پارکینسون

فواید ترکیب قهوه

فواید آب‌لیمو

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های خاص ازجمله سرطان مری، معده، پانکراس و سرطان سینه
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با عفونت‌ها

لیموترش

خواص ترکیب قهوه با لیمو

مواد فعال موجود در قهوه و لیمو قادر به انرژی دادن به فرد، افزایش سطح عملکرد و افزایش تمرکز هستند. مصرف قهوه اسپرسو با لیمو می‌تواند به از بین بردن سردرد کمک کند، همچنان که خوردن آن می‌تواند در موارد میگرن نیز موثر باشد.

سایر فواید نوشیدن قهوه با لیمو

رها شدن از چربی‌ها

بسیاری از افراد این نوشیدنی را به‌منظور کمک به رهایی از چربی‌های زائد بدن می‌نوشند اما درواقع پژوهش‌های علمی که این مسئله را ثابت نکردند. در مقابل، یک مطالعه علمی منتشرشده نشان داد که کافئین عملکرد نوعی از بافت را در بدن تحریک می‌کند و بنابراین متابولیسم بافت چربی را تحریک کرده، که ممکن است باعث کاهش وزن شود.

خواص قهوه با لیمو

برای مراقبت از پوست مفید است

ازجمله فواید قهوه با لیمو این است که هر دو ماده، حاوی سطح خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که برای سلامت پوست مفید است. علاوه بر این، لیمو سرشار از ویتامین C است که باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می‌شود، که به افزایش نرمی پوست کمک می‌کند و احتمال بروز چین‌وچروک و علائم پیری را کاهش می‌دهد.

ترکیب قهوه با لیمو

پیشنهاد مطالعه: ازشما دعوت می‌کنیم مطلب بهترین عرقیات برای کاهش قند خون را بخوانید.

مجله سلامتی...
ما را در سایت مجله سلامتی دنبال می کنید

برچسب : مجله دلتا,مجله سلامتی دلتا,تغذیه و سلامتی,پزشکی و سلامتی, نویسنده : مجله دلتا delta-mag بازدید : 299 تاريخ : چهارشنبه 20 بهمن 1400 ساعت: 19:28